1 Augusti 2008 / B

Har igentligen inte mycket att skriva, men tänkte att jag likväl kan ge M något att läsa tills när hon kommer tillbaka.


Jag känner mig OTROLIGT fet just nu.

Åt Kelloggs K med jordgubbssylt imorse, pasta carbonada till middag & sen kladdkaka med vaniljglass.

USH.


Hela tiden sa mamma att jag håller på att bli mindre, så det var väl därför jag åt så mycket.

Jag vill inte få henne att tro att jag bantar.

Bara att jag slutar äta sötsaker.

Vilket påminner mig.

På mitt jobb hinner vi ibland kolla på TV inne i matsalen.

Är nu ett troget fan av Oprah, och idag var Dr Oz på programmet igen.

Jag älskar den snubben.

Så jävla bra information som han ger ut.

I alla fall han snackade om läsk.

Om man dricker läsk till en måltid så äter man 125 kalorier mer än vad man vanligtvis hade gjort.

Är det inte SJUKT?!

Jag har druckit läsk till de mesta måltider i mitt liv, inte konstigt att jag är så fet.

Nåväl.

Har slutat helt och hållet med skiten, och imorgon ska jag HELT och hållet gå på bakningsförbjud.

DVS att jag aldrig ska baka något om jag själv ska äta av det.

För jag ÄLSKAR ju verkligen att baka.

Det är bara ätandet som gör mig lätt illamående.



Min Frukost Imorgon;


Ingredienser
Portioner: 1 person

Hallonsmoothie
2 1/2 dl vaniljyoghurt eller mild naturell youghurt
1/2 banan
1 dl frysta hallon

 Gör så här
1. Lägg yoghurt, skalad banan och bär eller frukt i en mixer. Mixa till en slät smoothie. Servera genast.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0