6 December 2008 / B

Jag är så grymt trött, men jag kan inte sluta tänka på alla de kalorier jag stoppat I mig idag...eller ah...igår är det väl nu.
Känner verkligen för att bara gå ut och springa, men tror faktiskt att jag kommer att trilla ihop av utmattning om jag ens försöker.
Jag läste någonstans att en pepparkaka väger 5 gram. Jag åt Anna’s Pepparkakor med Mandel tidigare.
480 kcal per 100 gram.
480 delat på 100 gånger 5 = 24.

24 kalorier i varje pepparkaka jag stoppade i mig.
120 kalorier totalt.
Jag kunde ha undervikt dom där 120 kalorierna åtminstone.
Och naturgodiset hade jag också kunnat strunta i.
Varför ska jag hela tiden vara så jävla patetisk?

Och annan viktigt ( ungefärlig.) information inför juldagarna:

En lussekatt = 186 kcal
En köttbulle = 29 kcal
En Prinskorv = 53 kcal
100 gram risgrynsgröt = 100 kcal
1 potatis = 70 kcal
1 clementin = 22 kcal  ( OBS! Negativa Kalorier.)
10 gram julskinka = 108 kcal

Jag hatar julen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0