14 juli 2008 / B

Jaja, precis som M skrev.

Det är en blogg skriven av oss till oss.

Vi förväntar oss inte att någon annan läser, men vem vet vem som kan finna intresse i dessa framtida inlägg?




Jovisst var man inte bara lite nervös idag, när man började första dagen på jobbet.

Och visst hade man lust att ringa in och säga att det inte blev nått, men istället bet man sig i läppen, och härdade ut paniken.

Men kunde man inte sova, så man vaknade upp klockan fem, och sprang runt tills klockan halv åtta.

Och nog hann man med en 25 minuters promenad med hunden då också.

Jobbet jag har just nu involverar inte mycket spring.

Mer städning och matande av gamlingar.

Och inte bara det, dom åt typ 5 gånger under de 8 timmar jag var där.

Men fastän magen kurrade högt efter den konstiga, grågröna sörjan som serverades, och sedan kakorna som ställdes fram med kaffet, så höll jag i mot, vilket jag är väldigt stolt över.

Och på lunchrasten gick jag bara ut och satte mig på en bänk i tjugo minuter.

Ingen mat. Inte heller vatten, vilket jag insåg var väldigt dumt av mig.

Vatten är ju som godast när man inte har någonting att äta, enligt min åsikt.

Men jag tror att detta kommer bli en bra arbetsplats. Ingen kan ju hålla koll på om man äter alls.

När arbetsdagen var slut, så bestämde jag mig för att gå till den stora busstationen, där alla bussar stannar.

Cirka 5 minuters promenad, kan vi väl säga?

Och sedan hoppade man väl av bussen tidigare än den hållplatsen man igentligen skulle av på, och gick i 10 minuter.

Så det blev några små promenader ändå.


Har precis ätit upp middagen, och skall sedan ut med hunden igen på en cirka 25 minuters promenad, innan jag går och lägger mig och sover.


Så det blev frukost och middag idag då alltså.


Jag har på känn att det kommer bli mer dock.

Det har köpts in Fina Mandel Skorpor, vilka är de enda kakor jag faktiskt kan erkänna mig beroende av.

Dock hoppas jag att jag kan sluta helt och hållet med dom också.

Jag lyckades ju lägga av med läsken, godiset, kakorna, chipsen och glassen på mindre än två veckor.


M vet precis vad hon skall säga, för att få en inspirerad.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0