22 Juli 2008 / B

Äntligen har man en dator igen.

Trodde dock att jag skulle sakna den mer, men eftersom jag jobbat så mycket ( 08.00-16.30 ) så har jag knappt haft chansen att tänka mycket på det.

Förra veckan gick någorlunda bra faktiskt.

Och förhoppningsvis, när M kommer hem, så blir det ännu bättre, eftersom jag då kommer att slippa mors matlagning.

Why?

M lyckas alltid dra med mig ut på promenader som varar i flera timmar.

Hon har nog ingen aning om hur tacksam jag är över det.


Nåväl.

Förra veckan gick jag ner totalt 3 kg på 7 dagar.

Jag hade hoppats på minst 4 kg, men nåväl.

Det är alltid något, eller hur?


Och LÅT mig säga EN sak.

Ge ALDRIG efter för frestelsen.

Jag gjorde nått otroligt korkat i Lördags.


På fredagskvällen hade jag ett sånt otroligt sug efter varmt, vitt bröd med smör på, och blåbärssoppa.

Jag gick till sängs, och intalade mig själv att lördagen kunde bli min 'gotte-dag'.

DVS att jag skulle få mitt vita bröd och min blåbärssoppa.


På morgonen vaknade jag upp, inte alls sugen på brödet mer, men ändå gick jag ner och gjorde i ordning det.

Sen gjorde jag i ordning mer.

Och det slutade med att jag satt böjd över toaletten, med fingrarna nedstoppade i halsen, och endast lyckades få upp hälften.

Bröd är alltid en av dom svåraste sakerna att få upp, och blåbärssoppan smakade inte precis likadant som den gjorde när den gick ner.


Matsäcken blev större efter den lördagen, och sen dess har jag ätit rejält mycket i mina ögon.

En någorlunda liten frukost och mors matlagning.

Jag AVSKYR mors matlagning.

Den är fylld med smör, salt och fett, och jag måt illa bara av lukten.

Men man måste äta.

För mor är alltid väldigt misstänksam av sig.


Och igår åt jag lax med saffranssås och pasta.

Och låt mig säga en sak, när jag äter blir jag inte precis snäll och go.

Det är som en explosion av depression och ilska som tar över kroppen, och jag blir spydig och grining.

Så efter att man fått mor och far att gå ut pga. mitt dåliga uppförande, sprang jag till toaletten och stoppade fingrarna i halsen.

INTE KUL.

Jag fick up typ 4/5, och sen dess har jag haft otroligt ont i halsen.


Nu kommer M hem på Fredag, och jag LÄNGTAR som bara den!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0