7 veckor och 3 dagar /M

Sju veckor. Tre dagar.
Det är vad som är kvar på det här.
Det är vad som är kvar på det här året, och skall jag kaske säga den här vikten?
Men om sju veckor och tre dagar skall jag väga någonting på 50 kilo. Helst 55kg.
Nu är vi inne på slutspurten, då inga genvägar någonsin får tas. Annars kommer vi aldrig att hinna fram i tid.

Det är lätt att hitta på massa ursäkter för allting, och att ljuga för sig själv när saker och ting inte går som det borde. Men går man i skolan heltid. Har fullt med arbeten att göra-prov att plugga på-och-läxor att läsa när man kommer hem, är det inte så lätt (att hinna med) att kasta på sig regnrocken och tumvantarna och vara ute och motionera varje kväll. Jag skulle gärna vilja, dock. Som en liten lösning på ett stort problem håller jag på att övertala mor att köpa hem en träningsmaskin, och hon har inte helt vrång inställning till idén. Jag vill ha en sådan där som man står upp i och typ "skidar sig fram" med armar och ben. Jag kan faktiskt lova att jag hade använt den åtminstone en gång om dagen. Speciellt nu. Speciellt på vintern, och speciellt när det bara är sju veckor kvar tills mitt mål skall vara nått.
Men självklart vill jag promenera också, utöver det. B, så fort det lugnar sig i skolan kan vi väll börja igen?

Jag tänkte på en sak igår när jag och mamma diskuterade. Hon tog då upp mina betyg (från förra året då saker och ting inte riktigt gick som dom skulle), och frågade vad jag egentligen hade tänk. Med min linje är jag tvungen (?) att läsa vidare, med vilka betyg då(?) undrade hon.
Och det undrar jag med. Verkligen.
Saken är den, att drömmer man om någonting, och vill någonting väldigt starkt, kan man komma dit ändå. Betyg är dock ett hinder, men ingen omöjlighet, och inte ens ett måste för alla drömmar. Inte för min dröm, men för min dröm krävs någonting annat. Och det är vad jag kämpar med nu. Och jag kommer att klara det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0