21 september 2008/ M

Ingen bra helg. Jag längtar tills imorgon.
Den här veckan innebär åtminstone två dagars "xtreme-fasta", då födointaget enbart skall bestå av vatten och te.
Sedan är det, precis som jag skrivit förut, en måltid om dagen som gäller. Helst tomatsoppa eller sallad.

Påtal om fastan, så är det så lätt att tappa kontrollen under de dagar man har sagt till sig själv att man får äta. Det gäller att se dom som att fastan fortsätter, och att man har sitt bestämda mål om dagen som man äter. Jag funderar på ett veckoschema som ser ut ungefär såhär:
  • Måndag: Fasta
  • Tisdag: Fasta
  • Onsdag: Sallad med kyckling
  • Torsdag: Tomatsoppa
  • Fredag: Fasta
eller..
  • Måndag: Tomatsoppa
  • Tisdag: Litet mål (ex. sallad eller tomatsoppa)
  • Onsdag: Fasta
  • Torsdag: Fasta
  • Fredag:Litet mål (ex. sallad eller tomatsoppa)
Om man ser hela veckan som en fasta, och inte bara dom "mat-fria" dagarna, så är det nog lättare att klara sig. Att vara beslutsam från början tillslut. Och för att inte tala om att slippa ångesten.


Det var ingen modevisning den här helgen, till min besvikelse. Hade förväntat mig att jag och B skulle åka dit och spana in smala modeller. Men den är fredag-lördag-söndag nu till helgen istället, hur bra?
Stod någonting om en tävling också, är inte det samma grej som för ett par helger sedan? Det verkar inte så.

Kommentarer
Postat av: Andreas

Herregud. Hur kommer det sig att du äter så lite? Mår du bra av det?



Fastan låter riktigt jävla hemsk!



Jag är bara nyfiken.



Mvh

2008-09-23 @ 11:33:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0