24 september 2008 / M

Ibland blir jag bara så trött på allting. Skolan, maten, vikten. Att kämpa dag efter dag med att inte äta så mycket, men ändå så står siffrorna i stort sett still på vågen. Jag vet att man ska ha tålamod, att man ska ge det tid, men jag vill rasa i vikt. Jag älskar det uttrycket, det låter underbart.
Jag trivs dock med bantingen, jag trivs med att inte äta så mycket. Att kunna motstå, att känna kontrollen. Att slippa ångesten. Som sagt så hatar jag känslan av att vara mätt, och förhoppningsvis går jag sakta men säkert ner i vikt om jag undviker det.

Idag skall jag göra kycklingsallad till mig och familjen. Det är bra, för så länge dom äter med en, så märker dom inte hur mycket (lite) jag själv äter. Dom är så upptagna med hur mycket dom själva gluffsar i sig, att man bara kan säga att man sitter med sin andra portion.
Mamma har ju i alla fall börjat märka hur jag undviker maten. Jag äter aldrig tillsammans med dom längre, så dom frågar varje dag vad jag har ätit. Exakt vad jag har ätit.

Det verkar som om det kommer vara rätt många modevisningar den här helgen. 6 stycken om dagen på torget, samt inne i stan. Jippie! Thinspiration ^^ Fast antagligen kommer modellerna vara feta, som vanligt på "allmäna" modevisningar. Jaja, åtminstone så kan man ju titta på kläderna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0