9 September 2008 / B

Jag blir så sur nu när vintern är på väg, men ändå glad.
Positiva är ju att jag blir mindre hungrig på vintern, och man bränner mer då man finner roliga saker att göra ( kasta snöbollar, bygga snögubbar osv.) vilket gör att man kan stanna ute till klockan 10 på kvällen utan att ens börja tänka på mat.
Negativa är att det blir iskallt, och man inte kan cykla i flera timmar, eller ta långa promenader utan att frysa ihjäl.

 Idag var inte precis den bästa dagen.
Det slank ner tre ballerina kakor ( med mintchoklad.).
503 Kcal per 100 gram.
Ett paket var 190 gram.
Jag gissar på att det är ungefär 13-15 kakor i ett paket.
För att vara på den säkra sidan, så kan vi skriva 13 st.
 503/100x190 =955 Kcal.
955/13 = 73.5 Kcal i ett ballerina kex.

3 ballerina kex blev då totalt 220 Kcal.
Dom var ju så grymt goda, men direkt när jag fick reda på kaloriinnehållet (jag borde verkligen ha kollat upp det innan jag ens kom i närheten av det.) Så tvingade jag mig själv att titta bort.
Ni har ingen aning om hur GRYMT mycket jag ångrar mig just nu.
Det var inte värt det.


“Ya know what's really a shame is when you sit down,
your thighs spread out and looks twice their size."

-Rose, The Golden Girls


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0