17 December 2009 / B

Kom just hem efter 2 timmar i gymmet.
Lite mer än 1000 kcal brända, men ändå inte tillräckligt.


Hets-ätningen från i helgen har satt sitt spår, i form av ett oförklarligt sötsug.
Jag letar, som en katt efter sitt byte, i skåpen varannan timma.

Choklad. Bullar. Glass?
Snälla, låt det finnas någonting med socker i!
Men skåpen innehåller endast osockrade flingor, mjöl och knäckebröd.
I frysen finns det pommes frites och nedfryst färdigmat.
Och i kylskåpet står det några ensamma burkar med sylt och mejeriprodukter vars utgångsdatum var igår.

Så vad gjorde jag idag då?
Jag träffade en kompis.
Och här här!
Jag köpte godis!
Äcklig choklad och sura, fettbildande små saker.
Det smakade absolut inte gott, men jag åt.
För sockersuget var där.
Och jag ville bara stilla det.
Fem godisbitar och jag har lust att spy.
För frukosten var också rejäl.
2 minibaguetter med ost.
Två ägg.
En skål flingor med socker.

Jag slängde resten av påsen.
Jag är en äcklig, värdelös, FET människa.
Min mamma kommer hem imorgon.
Borta i en vecka.
Jag trodde det skulle vara fantastiskt!
Ingen jävla satkärring som frågar gång på gång om jag har ätit något.
Ingen jävla mamma som konstaterar högt och tydligt så att det ekar i hela huset: "DU HAR JU ANOREXIA!"

Anorexia?
Det tvivlar jag starkt på.
Jag är tjock. Och den enda orsaken varför hon säger sådana saker är för att hon själv vill gå ner i vikt.
Hon vill inte vara tjockare än mig. JAG ska vara tjockast tycker hon.
Hon låtsas vara den snälla, lilla underbara mamman som bara vill sin dotter väl.
men jag kan se igenom allting.
Alla jävla lögner.
Hon är ond.
En ond kvinna som vill göra mig fet.

Sedan har jag bara gått ner 2 kg sen hon åkte.
Två patetiska små kilogram på en vecka?
Åh, jag kunde ha gjort så mycket bättre ifrån mig om jag bara kämpat lite mer.
Vart hemifrån lite mer.
Låtit några fler lögner falla från mina läppar och tvingat mig själv att spendera mer tid på gymmet.

Men nej.
Lat, äcklig och ful.
Det är vad jag är.
Och troligen alltid kommer att förbli.


En läsarfråga;
Hur stillar ni ert sötsug?

Kommentarer
Postat av: Jenny

Hej!

Jag har också ätstörningar. Maila eller adda mig på msn, så kan vi stötta varann o prata..

Jag vet att det är jäkligt svårt att stoppa sötsuget, därför tänkte jag om du ville snacka, har ingen alls att prata med :(

Kram Jen

2009-12-17 @ 21:31:59
Postat av: Em.

svårt o stoppa sötsuget, men jag försöker typ dricka en massa vatten, eller tugga tuggummi.

2009-12-17 @ 23:29:40
URL: http://ackligajag.blogg.se/
Postat av: F

vet precis vad du menar med det där ohämmade sötsuget. håller med Em, tugga tuggummi är bra. men antar att det sitter i huvudet, iaf för mig. tänka "nej, du vet vad som händer" och stänga kylskåpsdörren, köpa upp pengarna på annat... hålla sig sysselsatt är väl det det handlar om, sötsuget går över.

2009-12-18 @ 12:11:44
Postat av: skindeep

sötningsmedel! guds gåva till ätstörda flickor och pojkar. har i pulverform, några teskedar rakt in i käften, inte mer än tio kcal och sen är sötsuget stillat. dessutom blir man akut illamående och får en kemisk eftersmak, så aptiten blåser bort :)

2009-12-18 @ 14:02:26
URL: http://down2size0.blogspot.com
Postat av: JS

jag har en diagnos på anorexia med inslag av bulimia och när jag har haft det som tuffast med mia så funkar inte tuggummi eller något liknande för mig. Fun light och äpplen med kanel på, det smakar gott (OCH SÖTT) men med en betydligt mindre kalorihalt än vad jag annars hade stoppat i mig. Det viktigaste för mig under sötsug det är att munnen tuggar så jag kan lura mina sinnen.



Hoppas det hjälpte något :)

2009-12-18 @ 17:17:14
URL: http://johannasofiie.blogg.se/
Postat av: Kristina

Jag brukar låsa in mig i mitt rum, eller kolla på thinspo, eller skriva ner mitt vikt-mål på ett papper typ tusen gånger för att få bort ett äckligt sug.



2009-12-18 @ 18:24:41
URL: http://anaandalittlemia.bloggplatsen.se
Postat av: m

Jag brukar gå ut på promenad, läsa bloggar eller äta lite gurka!

2009-12-18 @ 18:28:02
URL: http://whoiwanttobe.blogg.se/
Postat av: J

Jag brukar sova, röka, måla naglarna. Eller hetsa tyvärr.

2009-12-19 @ 02:05:22
URL: http://fortitudointima.blogg.se/
Postat av: J

Eller dricka läsk! Dvs light.

2009-12-19 @ 02:05:46
URL: http://fortitudointima.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0