19 december 2009 /M

Skriver ett litet inlägg medans jag väntar på att mitt te ska svalna :) Idag ska jag och en kompis in till stan och julhandla hela dagen, jättemysigt och bra med mycket promenerande! Jag kommer troligtvis gå hem från stan också, eftersom jag måste till en affär som ligger väldigt avsides och köpa pappas julklapp och dit går inga bussar. Haha, det lät som en väldigt skum affär ser jag nu..

Mitt löfte om att powerwalka "min runda" minst en gång fredag, lördag och söndag har varken hållts på fredag eller idag; men igår var jag i stallet hela dagen + red, och idag ska jag som sagt också springa runt på stan hela dagen. Så jag tycker det är okej att jag inte gått den där rundan ändå :)

Efter stallet igår så åkte jag och min syrra och skulle köpa en julklapp tillsammans, därefter skulle hon åka direkt till jobbet, så vad tror ni händer? Jo, självklart ska hon bjuda mig på McDonalds. Det är ju så dåligt med McDonalds att dom inte har en ordentlig meny med kcal och allt, förns man väl har köpt det man ska ha och får ett sånt där papper på brickan. Jag tog i alla fall en sån där liten chicken wrap, och tänkte att "jaja, den innehåller ju trots allt mest kyckling och sallad". När jag kom hem och kollar upp kalorierna ser jag att den innehöll 334 kcal. En stor kycklingsallad med grillad kyckling OCH krutonger OCH dressing innehåller 302 kcal. Bara kycklingsalladen innehåller 185 kcal. Tänk om jag hade vetat det innan? Den där wrapen blev i alla fall allt jag åt igår, dvs. totalt 334 kcal. Äter man på subway kan man komma undan med runt 300 kcal för en 15 cm sub. Helt okej, jag trodde det skulle vara mycket mer. Men i vilket fall; bäst är ju att inte äta på sånna ställen över huvud taget.


Kommentarer
Postat av: Kristina

Jag slutade äta på resturanger för lääänge sen. Det är bara skräpmat de säljer...

2009-12-19 @ 17:16:58
URL: http://anaandalittlemia.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0