22 December 2009 / B



Jag känner mig så patetisk.

Idag, precis som alla andra dagar, har inte gått bra, men jag här i alla fall inte gått upp i vikt...Inte än i alla fall, men jag känner på mig att siffrorna vågen visar snart kommer att slå i taket.

Tidigare idag hetsade jag.
Choklad. jävla äckligt, men tänker man verkligen på det när man hetsar?
Satt i vardagsrummet och proppade mig full med godsakerna.
Sedan kom törsten.
Ett glas mjölk lät så jävla gott.
Så självklart häller jag mig ett glas och sveper ner.
Sätter mig ner i soffan.
Plockar upp ännu en godisbit.

Det som om jag gått rakt in i en vägg.
Jag börjar lipa.
Tårarna sprutar och paniken får mitt hjärta att rusa i bröstet på mig.
Jag kommer att bli fet.
Jag känner hur jag växer med varje andetag.
Och det är som om någon trycker på en knapp, för det är knappt jag hinner luta mig över ryggen på soffan innan jag spyr.
Det forsar ur mig.
Jag mådde inte ett dugg illa innan.
Men det är som om min kropp förstår att jag ändå hade stoppat fingrarna i halsen förr eller senare.
Bättre att göra sig av med det med en gång.

Som tur var så var varken föräldrarna eller min bror hemma, så jag städade bort allting och gjorde mig presentabel innan dörren öppnandes.
Och vem kommer hem?

Mamma och pappa förstås, med fem kassor med matvaror.
Och nu sitter jag här.
Magen gör ont.
Halsen värker.
Kylskåpet är fullproppat och paniken gör mig kallsvettig.

Imorgon ska jag till gymmet efter att ha inhandlat de sista julklapparna.
Vill bränna av så mycket som möjligt innan  'domedagen' är här.
Ush.
Jag hatar julafton.

Kommentarer
Postat av: Kristina

OMG, hets är sååå jobbigt! Står inte ut med mig själv efter att jag har hetsat.



Hoppas du klarar julen bra. Stay strong!

2009-12-23 @ 22:14:06
URL: http://anaandalittlemia.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0