26 December 2009 / B

Mammas julmat = 1 KG's viktökning.

Jag känner mig uppblåst, rund och äcklig.
Funderar starkt på att ta två laxeringstabletter.



Natten innan julafton spenderade jag att gråta i sängen.
Julaftonsmorgonen spenderade jag att gråta i sängen.
Hur kan man lida så sjukt mycket av att det är en 'speciell' dag?

Hoppas för det mesta av viktökningen inte endast beror på maten jag har tryckt i mig, utan på min mens som är 16 dagar försenad.
Eller ja.
Den brukar dyka upp den 10 varje månad.
Förra månaden dök den upp runt den 20.
Betyder det att mensen endast är 6 dagar försenad då?



Nej ush.
Känner verkligen inte för att blogga.
Och jag är så sjukt rädd för att lägga upp vikt osv på bloggen på nyår.
Jag har aldrig berättat för någon om min högsta vikt.
Och min nuvarande vikt?
Så fullkomligt äcklande.
Jag är inte ens i närheten av ett bra bmi.
-suck-
Jag är så jävla äcklad av mig själv.

Kommentarer
Postat av: F

Att din mens är så pass sen kan bero på två saker. I och med att du "inte äter tillräckligt" kan mensen försvinna eller bli väldigt försenad på grund av det, eller så har den helt enkelt inte blivit fullständigt regelbunden än.



Kom igen tjejen, du vet ju att du kan bättre!



Kram F

2009-12-26 @ 20:06:29
Postat av: Kristina

Just nu är jag också äcklad av min vikt... Ewww, säger jag bara. Men vi kan alla gå ner, ner, ner!!! Jag tänker inte stanna på min äckliga vikt! Jag tänker kämpa! (Låter som nån coach för typ basket...)



Stay strong!

2009-12-26 @ 22:31:47
URL: http://anaandalittlemia.bloggplatsen.se
Postat av: Piwiy

Tänkte bara säga att jag gillar eran blogg! Och sen, julen är jobbig för alla oss som försöker gå ner i vikt - men det gäller att hålla ögonen på det som följer julen! Ett nytt år! Det året har alla möjligheter i världen att bli underbart, det gäller bara att inte glömma det man vill mest.

Svamel kanske, men jag hoppar du/ni förstår!

Kramar!

2009-12-27 @ 15:35:23
URL: http://piwiy.blogg.se/
Postat av: a

jag absolut älskar er blogg. jag känner som ni. ofta. kämpa på !! var starka<3

2009-12-28 @ 00:59:01
URL: http://socanwe.blogg.se/
Postat av: ch

jag gick också upp över jul = världens jävla ångest!!!!!

2009-12-28 @ 01:57:49
URL: http://eenevigkamp.blogg.se/
Postat av: Gunilla

Hm, att hata sig själv är nog inte vägen till ett smalare liv. Det tog mig 5 månader at gå ner 7 kg. Lugnt metodiskt och till viss del hjälp av Allie från apoteket. Fick en helt annan insikt i var den feta maten egentligen finns - trodde att jag hade järnkoll innan. Jag blev bara så less en dag på att alltid känna mig lite för tjock. Fick välja bort en del i livet och så är det. FSncksa is a gonner. Det var nästan ett sorgearbete i början - nu känns de tlikgiltigt...märkligt men sant. vad jag vill ha sagt är att det går faktiskt! Att tycka om sig själv oavsett size är så viktigt.

2009-12-29 @ 10:59:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0