29 December 2009 / B



Det känns så sjukt när jag står där framför spegeln.
Det är inte jag som stirrar tillbaka.
Hur kan jaga vara så fet?
Så äcklig?
Så förbannat ful?

Jag nyper fettet.
Drar in magen.
Vrider och vänder mig om.

Listan med imperfektioner blir bara längre och längre, och jag vill lipa.
Riva av all huden.
Skära bort allting.
Börja om från början.
Börja mitt liv rätt.

Det är så hemskt att genomlida varje dag, och se vackra människor överallt.
Och veta att man aldrig ens kan komma i närheten av att vara lika söt.
När man inte kan möta sin egna blick i en spegel, för man vet vad man kommer att se.


Trött. Jag är så jävla trött på att vara så fel.
På varje sätt och vis.
Att jag inte bara tar tag i saker och ting.

Jag är inte lycklig.

Jag är inte glad.
Jag är en patetisk varelse till människa som går runt och lipar över att jag ser ut som skit.
Men så gör jag inte heller någonting för att se bättre ut.

Jag vill inte genomlida ett till år såhär.
Jag vill inte blunda på kvällarna och hoppas att jag är någon annan på morgonen.
Någon starkare.
Någon sötare.
Någon smalare.


Det är dags att sluta önska och faktiskt börja ta tag i saker och ting.

Och jag vet att man alltid säger så.
Att 'i år ska jag börja mitt nya liv' och 'jag ska göra dittan och datten'.
Tro mig, jag vet.

Men om jag inte tar tag i mitt liv nu så vet jag vart jag kommer att sluta.
Dom kommer att hitta mig med uppskurna handleder i badkaret.
Och inte kommer jag att ha lämnat något vackert lik bakom mig heller.
Fet och ful ända in i döden.


Nej. Jag kan inte leva såhär längre.
Det måste bli ändring.
Mer sallader. Mer träning. Mer LIV.
Mindre kalorier, mindre viktuppgångar, mindre tårar.

Jag ska bli smal, för det är den enda vägen till lyckan.




Kommentarer
Postat av: ch

jag är också "sjuk" men jag tror ändå inte att lycka enbart sitter i smalheten, DÄREMOT är de mycket enklare och leva som smal!!! :) allt underlättar och man får ett mycket roligare liv, trust me. Men vägen dit sitter inte bara i matintaget, för att du ska bli lycklig måste du också jobba med dig själv...

2009-12-29 @ 11:48:46
URL: http://eenevigkamp.blogg.se/
Postat av: Kristina

Stay strong! Jag ska också tag tag i saker nu. Tänker inte låta mig själv se ut som en idiot.

2009-12-30 @ 23:15:27
URL: http://anaandalittlemia.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0