30 Juni 2009 / B

Sitter här med en vattenflaska och chattar med min syster över msn.
Borde borsta tänderna, men det är för varmt för att röra sig alls.

Jag har funderat under hela dagen på en sak.
Jag tror jag har börjat bygga en mur runt omkring mig.
Jag förstår inte varför.

Förut älskade jag att umgås med folk. Ville vara med mina vänner så mycket som det bara gick.
Ni hittar jag på det mest korkade ursäkter för att slippa.


Fyra gånger den här månaden har jag planerat att åka till vänner.
Fyra gånger har jag legat uppe hela natten, och funderat, blivit orolig, ångrat mig.
Fyra gånger har jag gått upp på morgonen, gjort mig i ordning, och känt mig så otroligt fet.
Fetare än vanligt.
Och fyra gånger har jag SMS:at mina vänner och sagt att jag fått förhinder.
Lögner.
För att dom ska slippa se mig.
För att jag ska slippa deras dömande blickar.



Jag känner mig äcklig. Överflödig.
Kanske är det det här jag behöver?
Hungern börjar försvinna.
Den ändlösa tomheten i mig som jag började fylla med mat igen, har äntligen försvunnit.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0