9 mars 2009 /M

Tar en paus från allt skolarbetsskrivande ett tag nu. Känns inte som om jag har gjort något annat än att plugga de senaste kvällarna. Till och med största delen av lördagskväll gick åt till plugg, vilket i och för sig resulterade till en provskrivning förut idag som kändes jäkligt bra :) Som ni förstår så är inte jag precis den som pluggar arslet av mig, och då speciellt inte på helgerna! Jaja.. :)

Ser att B förälskat sig i laxermedlet, och jag kan ju meddela folket att min första (och enda) gång inte riktigt gick som det borde.. Jag läste noga bruksanvisningen där det stod att de har en verkningstid på 6-12 timmar. Ta en på kvällen, och de verkar när du vaknar på morgonen. Så jag tar en ett tag innan jag går och lägger mig, vaknar sedan på morgonen och märker ingenting. Jag hade till och med glömt av att jag tagit något.
Så skoldagen flöt på, då plötsligt.
Efter sisådär 14-16 timmar börjar alltså tabletterna verka, och jag får gå på toan i skolan -vilket jag för övrigt hatar. Tack och lov var det sista lektionen och eftermiddag, så det var inga människor i närheten. Men jag kan ju säga så mycket som att det är ingenting jag gör om, om jag inte är ledig dagen efter. Så, hädanefter tas tabletterna för min del runt 17-18 på dagen!



Och så har vi det där med träningen.. Har inte tränat sedan förra veckan, och jag vet inte om jag kommer kunna träna någonting alls förrän på torsdag den här veckan :(
Måste säga att denna skolveckan är detta årets helvetesvecka, utan underdrifter. Men jag får väll helt enkelt ta igen det nästa veckan, inte sant?
Var ju bortrest hos pojken i helgen nu också, och där var det i stort sett snöstorm, så min planerade motion där blev det ju inte tal om.

Jag har så mycket att berätta egentligen. Det skulle dock ta en evighet att skriva ner, och skulle väll för er bara vara en massa blaj. Men för mig är det viktigt, och en stor del av min motivation just nu.

Liksom, alla bussresor fram och tillbaka till skolan varje dag. Alla människor man hinner träffa, alla smala människor man hinner spana in, all musik man hinner lyssna på, alla tankar man hinner tänka.
I snitt kanske min färd fram och tillbaka till skolan tar en timme, en timme av konstant önsketänkande om en smal framtid. Jag tänker så mycket på sommaren. Allting som kommer att hända då. Jag kan inte avslöja så mycket på den här bloggen, eftersom att jag vill hålla den så anonym jag kan, och man vet aldrig vilka som råkar snubbla in här :)
Men det här kommer i alla fall bli sommaren i mitt liv, och jag vill inte minnas den med ångest om hur fet jag var.

Jag vill också kunna ha snygga shorts, med smaala ben och halvhög midja som sitter tajt och smal runt min..
Jag vill kunna ha en bikini, och sitta på stranden precis hur jag vill utan att behöva oroa mig för äckligt fett och bilringar.
Jag vill kunna ha högklackade skor utan att se ut som ett hus.
Jag vill kunna cykla till stranden i enbart bikinin och ett par shorts.
Jag vill kunna få lagom solbränd hy, med fräknar, och ett par tydliga kindben som framhävs utan hjälp av rouge.

Trots all denna vilja så äter jag fortfarande. Så äter jag fortfarande alldeles för mycket.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0