14 Mars 2009 / B


Jag tänker inte ljuga.
Jag har ätis som en gris. En MYCKET, mycket fet gris.

den 12 Mars skrev jag att jag hade en anledning till att inte äta.
En ursäkt som jag kunde använda.
Jag använde just nu samma ursäkt till att äta pizza, godis, glass och kakor, pommes frites, bröd,kött & ägg i STORA mängder.

Ångrar jag det?; Ja, som in i HELVETE.
Behövde jag göra det? : Ja.

Varför behövde jag göra det, kanske ni undrar.
För att inse att jag inte kan fylla upp det här hålet i mig med mat.
Som den där låten 'Feed Me' av Juliana Hatfield går.

"I had a hole in my heart
So I threw away my plate
 'Cos nothing would fill me up
Whatever I ate"


Och på ett sätt så fick jag mitt straff ändå.
Min kropp är så ovan vid så stora mängder fett och socker på samma gång, att jag vaknade upp klockan 4 i morse med kramper i magen. Spenderade kanske en halvtimma i badrummet, och för cirka två timmar sen hände samma sak igen.
Man får vad man förtjänar.

Imorgon ska jag arbeta ( 3 timmar.) och sedan bara ta hand om mig själv. ta ett bad, skriva lite läxor,läsa,  hårinpackning, ansiktsmask, måla naglarna osv.
Har inte gjort det på ett tag, och jag tror verkligen jag behöver det.
Folk kan inte ens massera mina axlar längre för att jag är så jävla spänd. Så fort någon nyper så skriker jag i rå smärta.
Jag behöver verkligen en dag bara för att slappna av.

M, kan du försöka vara inloggad klockan 4 imorgon, eller kanske ringa mig?
Så kan vi planera veckans gym pass, kanske?

Kommentarer
Postat av: Alexis

Nej mat kan verkligen inte fylla nåt tomrum vart har vi ens fått det ifrån? Jag vet det ju, men ändå tror jag fortf att det hjälper med choklad när jag är deppig...

2009-03-14 @ 22:22:56
URL: http://alifeinboredom.blogg.se/
Postat av: Mysan

Fylla tomrummet.. det är jag bra på.. men när man är på botten kan man bara ta sig upp upp upp

2009-03-16 @ 21:40:26
URL: http://iratherdieyoungandthin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0