20.31 - 9 November 2009 / B



Uah va kallt det är!
Sitter just nu här hemma hos M, i hennes sköna säng och knappar iväg på datorn.
Fingrarna är stelfrusna, en lätt huvudvärk har börjat smita sig fram och jag tittar oroligt på klockan lite då och då.
Om en och en halv timma slutar busskortet gälla, så jag hoppas att jag har lite kvar på mitt extra som jag alltid har i plånboken.

För ungefär en timma sedan var vi ute och gick, småbabblandes om hur vi måste kämpa nu.
50 dagar kvar innan nyår.
Vi har skrattat hysteriskt åt hur patetiska vi är.
Hur dåliga vi är.
Men vi har ännu inte förlorat hoppet. Movitationen.
Hur många gånger vi än misslyckas så slutar vi aldrig att kämpa.

M sitter och tittar på kläder nu. Då och då nämner hon hur ett visst klädesplagg kommer att sitta på oss, när vi väl är smala;

"Tänk dig den tröjan med ett par pinnsmala ben med tajta jeans, och de här skorna. Och så dom här armbanden och dessa ringarna och..."
Hennes röst bleknar bort till en drömmande suck och en längtande blick.
50 dagar.

Varken jag eller M har ätit någonting idag.
Eller jo. Vatten, en kopp buljongsoppa och tabletter.
Men annat än det?
Inget.
Och nog brände vi av buljongsoppan på våran 1 ½ timmes promenad.

Näh, nu får jag nog ta och kolla tiden när bussen går, och sedan samla ihop mitt pick och plock.


Kommentarer
Postat av: Jackie

Okej, skicka till den jag länkat här ^^ (gärna instruktioner på hur man gör för att lägga in den, jag är som sagt värdelös.. har gjort det förr, men inte säkert jag kommer ihåg haha)

2009-11-09 @ 22:39:18
URL: http://skinnyseptember.blogg.se/
Postat av: Jackie

Tack! Jättefin verkligen. Kanske inte lyckades lägga in den som du tänkt dig? Säg till om du tycker jag ska ändra isåfall, haha. Tack igen :)

2009-11-09 @ 23:10:16
URL: http://skinnyseptember.blogg.se/
Postat av: Jackie

Tryck f5, brukar fungera ^^

2009-11-10 @ 07:24:27
URL: http://skinnyseptember.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0