Kvällsinlägg /M

Nu fattar jag ingenting.
Som jag berättade igår så har morsan börjat fråga mig hela tiden vad jag har ätit.
Vad åt du till frukost? .. I skolan? .. Till middag? .. Vad har du ätit idag?

Nu drog hon igång igen:
Vad har du ätit idag?
Allt möjligt, och varför frågar du det hela tiden?
Du säger alltid "allt möjligt". Och jag tror ärligt talat att du inte äter alls.

För det första så förstår jag verkligen inte vad hon grundar det här på? Så dåligt som det går för mig; så mycket som jag äter. Är hon blind?? Och för det andra undrar jag vart hon har varit de perioderna som det faktiskt gått bra?

Men; historien slutar inte där. För en liten stund sedan så skulle hon gå och lägga sig, och kom in och sa god natt. Efter några minuter kommer hon tillbaka med ett stort glas vatten med vitamin-brustablett i och samt en vanlig vitamin&mineral-tablett. Hon räcker över det till mig och säger: "Det är verkligen viktigt att du tar det här när du inte äter, men du får faktiskt ta och börja äta riktig mat".



Gjorde det där nationellaprovet imorse. Fyfan vad hemskt dåligt det gick! All fantasi var som bortblåst, jag kunde inte formulera en enda ickeexisterande tanke, och det jag tillsist skrev hade ingenting med någonting att göra. Och det blev ju inte bättre när jag äntligen fick gå därifrån; och upptäckte att det var världens storm ute. Det blev en lite promenad i stan, men inte mer än så, och det är alldeles för lite!
Jag hoppas på bättre väder imorgon, så att jag åtminstone kan ta någon av mina vanliga rundor. Har ett möte inbokat imorgon också, vilket är bra: så att jag håller mig hemifrån.

Nu skall jag dra mig en sväng :)


Kommentarer
Postat av: Ellie

Oj, du har anorexi :S

Jag hade det själv när jag var som du. Resonerade precis på samma sätt när mamma hela tiden skulle fråga om/vad jag hade ätit.

Tänk på att en tjej som du ska ha i sig 2000 kcal om dagen, vilket innebär frukost, luch, middag + mellanmål.

Mitt enda tips: Se till att börja äta NORMALT medan du kan, annars slutar det med att någon tvingar dig och du kommer bara gå upp mer i vikt än vad du behöver. Så sluta svälta!

2009-11-26 @ 16:51:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0