26 Oktober 2009 / B

Jag kan ärligt säga att jag aldrig hetsätit så som jag gjorde idag.
ALDRIG förr.
på bara en maträtt dessutom.

Hade bestämt mig för att fasta idag.
Vara duktig.
Rensa systemet.
Dagen började bra.
Det var runt två tiden saker och ting sket sig.

Kände ett sådant OTROLIGT sug.
Lagade pasta och stekte köttbullar bara halvt medveten om vad jag höll på med.

Jag skämtar inte när jag säger detta.
Färdiglagat?
1 KG pasta.
15 köttbullar
Ketchup.
1/4 liter lätt mjölk.
1 burk majs.

Allt slängde jag ihop i kastrullen, och sedan tog jag en gaffel och bara åt som besatt.
Det rann ketchup ned för hakan på mig.
Tappade säkert en eller två köttbullar på golvet som hunden senare tog.
Jag KÄNDE hur magsäcken utvidgades.
Hur jag fylldes upp.
Hur fettet togs upp från maten.
Kände mig så extremt äcklig, men handen bara fortsatte skövla in mat i käften på mig.
Sedan räckte jag mig efter mjölken.
Drack.
Spärrade upp ögonen.

ALDRIG har jag vart med om en sådan känsla förut.
Visst, att vara övermätt.
Men grejen var att jag inte ens var mätt.
Hungern var fortfarande där.
Men magen höll bokstavligen på att spricka.
Jag kände det.
Höll på att spy på tallriken.
Men var fortfarande hungrig.
Lyckades kontrollera mig själv innan jag hämtade mer mat.

Halvsprang upp på toaletten.
Fingrarna i halsen.
Om och Om och OM igen.
Smakade sjukt äckligt.
men inte fan kunde jag väl ha kvar det där i kroppen heller?!

Galla.
Ingenting mer kom upp.
Försöker två gånger till.
Dricker vatten.
Försöker igen.
Inget.
Nada.
Zip.
Tomt.

Jag satte mig ner på golvet och grät.
Bara grät.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0