Ett litet tips /M

Jag borde verkligen skämmas över min usla uppdatering.. Jag vet nog helt enkelt inte vad jag ska skriva. Jag kan inte skriva på bloggen, jag kan inte skriva på skolarbeten.. Jag kan inte ens smsa! Jag tror någon har dragit ut min tankeförmåga genom mina öron, och slängt iväg.

Idag gick jag in och blev medlem på sparkpeople.com. Där kan man skriva upp sin målvikt och hur snabbt man vill nå den, så utformar de en slags plan över hur många kcal och liknande du behöver äta för att nå den. Min målvikt är 55 kg, men jag fick inte välja under 57 kg eftersom att mitt BMI skulle bli för lågt. Nonsens.

Förutom matprogrammet så kan man själv lägga upp exakt vad man ätit, och jag kan ju säga att det finns hur många ingredienser som helst, så risken är inte så stor att just det man ätit inte går att lägga till :) Jag tycker att jag ätit ihjäl mig idag, men det visade sig att jag landade på 715 kcal. Mycket bättre än vad jag förfarat.

Såhär ser med andra ord min tabell ut för idag. Till vänster är de rekommenderade intaget och till höger är mitt faktiska intag.

Calories:                    1,200 - 1,550 Add Food Add Food Add Food Add Food Add Food Add Food 715
Fat: 27 - 60 Add Food Add Food Add Food Add Food Add Food Add Food 20
Carbohydrates: 135 - 252 Add Food Add Food Add Food Add Food Add Food Add Food 82
Protein: 60 - 136 Add Food Add Food Add Food Add Food Add Food Add Food 55


Det finns även en liknande funktion gällande med träning. Även gällande sömn, stress, depression, ångest eller vad än för problem man kan tänkas ha.

Tror det finns en liknande svensk sida, har för mig att B sysslar med den. Jag kunde dock inte registrera mig på den, och denna är ju perfekt :)


Kommentarer
Postat av: tja

Matdagboken är en svensk version som är minst lika bra. tyvär är det samma lika att man inte får välja en "för" låg vikt

2010-02-23 @ 09:36:53
Postat av: Anonym

Är det okej om jag länkar eran blogg? :) om inte så kan jag ta bort de sen isf.

2010-02-24 @ 11:43:49
URL: http://mindromvikt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0