23 Juli 2008 / B

Är det någon mer som får konstiga drömmar av att banta?

Som inatt till exempel, så drömde jag att jag var på någon bokaffär.

Jag hörde någon som skrek, så jag sprang ner och såg ett gäng med småkillar som stod och skrattade.

Jag frågade dem vad fan de höll på med, och de pekade på väggarna.

Man kunde ta stora badkulor som sprängdes när man kastade dom på väggarna, och så blev väggarna olika färger.

Jag tittar bort för en sekund, och helt plötsligt visar det sig att badkulorna är glass, och under glassen finns det kakor.

60 kr, och sen kunde man ta så mycket man ville.


Jag tänkte gå, för de var ändå bara onödigt att spendera så mycket pengar på glass, och så kommer en snubbe in som äger stället.

"Allting är gratis ikväll! Här skall det firas!"

Så jag springer mot glassen, men hela drömmen slutar upp med att jag slåss med en fet tjej i tajta, svarta kläder och kortklippt hår, som försöker ta alla punschrullar.


Jag vill aldrig slåss om mat.

Jag vill kunna säga 'Nej Tack' även om det bjuds eller är gratis.

Det ska inte behöva vara en social grej att äta.

Jag vill kunna sitta bredvid mina kompisar, utan att känna mig tvungen att äta bara för att de bestämde sig för att beställa pizza.


Nåväl.

Jag kom precis hem från jobbet.

Ännu en dag. Ush. Jag vill ha min lön nu. :(

Skulle igentligen postat detta inlägget på morgonen, men Internet vägrade fungera igen, och jag var tvungen att sticka vid 7 tiden på morgonen.


Ett tips:
Ha på dig tajta jeans när du äter, eller ett bälte som sitter åt rejält.
På så vis så äter du inte för mycket.
Och undervik att bära mysbyxor. Dom får dig att känna dig smalare, och du äter mer, eftersom dom töjjer sig i midjan.
Det är självklart okej att gå omkring i mysxybor när du haft en tuff dag, men ALDRIG när du äter.


  • Sitta på en stol, titta på tv 1,5 kcal/min = 45 kcal/30 min
  • Rask promenad 7 km/tim 7 kcal/min = 210 kcal/30 min
  • Jogging 10 km/tim 11 kcal/min = 330 kcal/30 min
  • Dansa foxtrot 4-5 kcal/min = 135 kcal/30 min
  • Cykla 22 km/tim 10 kcal/min = 300 kcal/30 min
  • Lätt motionsgymnastik 7 kcal/min = 210-240 kcal/30 min
  • Simning 5-11 kcal/min = 150-330 kcal/30 min
  • Trädgårdsarbete 5-8 kcal/min = 150-240 kcal/30 min

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0