Jordgubbar / B



S
itter just nu med fötterna i ett kokande hett fotbad.
Precis vad jag behöver efter dagens 2 timmars promenad, och gårdagens trippande i 10 cm höga klackar.

Imorgon skall jag åka och träna för första gången på över en månad.
ser INTE fram imot att fettet skall dallra och att jag ska få se hur mycket svagare jag blivit sen jag sist var där.
Men ändå kan jag inte hjälpa med att se fram imto det lite.
Att se fram imot att musklerna ska få arbeta.
Den nöjda känslan med sig själv.
Att få komma ut ur huset lite.

JORDGUBBAR

Jordgubbar är nyttigare än man tidigare trott.
Det visar forskning vid SLU:s växtförädlingscenter Balsgård.
Både gott och nyttigt.

- Halterna av nyttiga antioxidanter är 5-10 gånger högre än i äpplen och de kan minska kolesterolets skadliga effekter på blodkärlen, säger forskaren Kimmo Rumpunen.
Jordgubbar innehåller också ellagsyra som är kraftigt cancerhämmande.

 E
llagsyra skyddar också huden mot UV-strålningens skadeeffekter vilket ger färre rynkor. Även hallon innehåller ellagsyra men då mest i kärnorna. I jordgubbar finns syran även i fruktköttet.
Andra nyttigheter som jordgubbar är rika på är C-vitamin och folsyra.
 - Jordgubbar borde egentligen kallas för blodgubbar eftersom de är så nyttiga för blodet och vår hälsa, tycker Kimmo Rumpunen.



Och nej, det är inte jag på någon av bilderna som jag har lagt upp.
Inte en enda av dom.
Men....
Jga kan lova att en dag kan jag ge er nöjet att stirra på mina feta lår och jag vet inte vad.
Bara inte idfag.
Eller den närmaste tiden.
Men den dagen då jag inte gråter över att jag är så fet och ful..
den dagen, då lovar jag er...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0