22 Juli 2008 / B - Småtips

Okej.

Nu, när jag vart borta I typ...vad är det nu?

Jo, exakt en vecka, så skall jag dela med mig om lite info jag läst i tidningar, anteckningar och sånt som jag hittat i mitt lilla rum. xD




En grej som jag fann intressant var hur man får igång metabolismen.

Visst, ibland kan det vara svårt, eftersom ens metabolism har mycket att göra med vilket kön man är, vilka gener man har och hur gammal man är.

Men vissa saker KAN faktiskt hjälpa.

Nästan med 99% säkerhet.

För det första.

Drick MYCKET vatten.

Forskning föreslår att om man dricker tillräckligt mycket vätska så arbetar metabolismen hårdare.

Ett plus är ju att man inte bli lika hungrig.

Så drick så många glas vatten du kan!

Byt ut läsk, mjölk, saft och sådant mot naturligt, rent vatten.


Självklart så hjälper det med träning också ( psh, som om vi inte hade fattat det xD ) och en bra ide är att ta en promenad innan frukosten.

Kanske 30 minuter eller så.

Då börjar kroppen bränna.

Och om du har mer muskelmassa än fett så bränner kroppen också mer.

Vilket betyder att när du väl har fått ditt sexpack eller vad du nu är ute efter, så blir det lättare att hålla formen.


Ät lite, men ofta.

Helst kryddig mat, proteinfulla snacks eller grönt te.

Och glöm inte att äta frukost, annars så blir det svårare för din metabolism att sätta igång, och därmed bränner du inte lika lätt av resten av kalorierna du äter senare på dagen.



Och nu skall jag avsluta detta inlägget, med något nyttigt, no-fat och gott som jag blev sugen på helt plötsligt.


Har du en mixer?

Bra!

Nu tar du isbitar, lite vatten och några frysta blåbär.

Sen kan du ju alltid ta lite sötningsmedel ( 0 kcal ) om du känner för det.

Mixa och VIPS så har du en extremt god isdrink.

(( du kan självklart byta ut blåbären till vilka bär eller frukter du själv vill ha i . :P ))


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0