31 Juli 2008 / B



Kom precis hem från jobbet, och just nu sprider sig den härliga doften av stekt makrill genom huset.

Äntligen dags för makrillen igen.

Förlåt, jag kan inte hjälpa det. Jag ÄLSKAR makrill.

Och jag känner mig ändå ganska stolt idag.


Började dagen med en macka, ett glas mjölk och vitaminer, innan jag stack till jobbet.

Där bakade jag kladdkakor ( två stycken.) och när det bjöds så tackade jag nej, även om man fick härlig vispgrädde till.

Efter det var det middag på jobbet, och då var det pannkakor till efterrätt, med jordgubbssylt och vispgrädde.

De frågade om någon ville ha, och ännu en gång skakade jag på huvudet.

Sen blev det kaffe & kakor, och för en tredje gång skakade jag bara på huvudet åt alla erbjudanden.

Jag känner mig stark.

Lyckad.

Underbar.

Smalare, bara genom att tacka nej.

Starkare, nästan.


Efter middagen skall jag få undan lite tavlor och posters som fortfarande ligger och skräpar på golvet.

Vissa ska jag ha kvar, andra får åka upp på vinden.

De tre vita väggarna ser lite tomma ut.

Lyckligtvis har jag fått upp min kinesiska drake och drömfångare, vilket var de grejjer jag ville ha upp allra mest.


Nu är M bortrest ännu en gång, och hon kommer inte tillbaka förrän på Söndag.

-suck-

Nåväl.

Idag räknade jag iaf ut vad jag tjänat på dessa 3 veckor jag jobbat.

6496kr. Och imorron blir det 464 kr till.

Sen är det bara 4 dagar kvar på arbetet.

Lycka.

Jag har börjat vänja mig, men ändå trivs jag inte särskilt bra.

Särskilt inte nu i värmen, plus att alla verkar vara extremt sociala endast när dom äter, och jag äter aldrig med dom.

For a fact, jag äter aldrig på arbetet, utan gör bara det jag ska, tittat på Top Model, och sen blir det mer jobb igen, innan jag går hem.

Dom måste tycka jag är grymt konstig. xD


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0