7 september 2008 / M

Den här helgen har inte vart den bästa, MEN: Den här veckan skall jag ge allt.
Denna veckan ska jag testa mig själv, utmana mig själv, pressa mig själv.
Hur mycket kan jag gå ner egentligen? Orkar jag? Håller det?
Pojkvännen skall på en spelning på fredag med massa kompisar han inte träffar så ofta.
Jag tänker inte komma där som hans enorma flickvän.
Och på lördag har syster fest, och självklart vill jag gå ner lite tills dess.

I vilket fall som helst, man kan gå ner mycket på en vecka.
Jag såg en "film" om en tjej som gått ner 12 kg på en vecka, med start på normal-vikt.
Varför skulle inte jag klara minst ett par-tre kilon?
Så B, bara så du vet blir det mycket promenader den här veckan :)


Jag hittade en serie klipp på You Tube, som var en dokumentär om ett gäng tjejer på ett ätstörnings-rehab.
Detta kanske låter fel, men jag fann den väldigt inspirerande :)
Nej, jag vill inte bli sjuk. Och ja, det är fel att inspireras av sjuka människor som lider av någonting som kan kosta dom livet.
Men det handlar inte om det. Det handlar om att det pushar mig till att fortsätta. Kämpa mer, och hårdare.
Och inte ner till anorexi, utan ner till min målvikt, som inte är livshotande på något vis.
Klippen hette Thin Documentary (part 1-11).

Det är bra att jag har en hel burk (+ en portion i frysen) med tomatsoppa, det kommer defenitivt räcka hela veckan!
Jag skall även försöka uppsöka gymmet den här veckan; B, du får gärna följa med! Du kanske kan "provträna" gratis?
Nu är det skolarbete som gäller för resten av kvällen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0