23 April 2009 / B

Idag var en väldigt slitsam dag.
Fick verkligen kämpa för att inte bara strunta i skolan helt och hållet och åka till gymmet istället.
Men jag tränade bara 2 timmar och 30 minuter.
Hade gärna stannat en timma till, men mentalt så orkade jag bara inte mer.

M var inte där heller, så det var inte precis som om man hade någon att prata med heller.
Jag skickade SMS / ringde dig M.
Fick du något av mina SMS?

Har två prov tills imorgon, och har ännu inte börjat plugga.
Orkar inte just nu.

Mamma är och dricker kaffe hos grannen, så endast pappa är hemma.
Och jag har just sett honom smälla i sig två mackor ( stort, vitt bröd, med leverpastej, smör och gurka på.) , saft och glass.
Förstår inte hur han orkar. Allting på under en halvtimma också.

Under gymmet så började jag märka hur mina ögon fokuserade sig på varenda matbit som dök upp i de små TV-rutorna. Blev så sugen.
Så hemskt, hemskt sugen.
Finns så mycket mat jag saknar.
Pasta, vitt bröd, pizza, köttfärssås, kakor, glass ( som jag inte behöver spy upp.) och allt möjligt fettbildande.
Men de är inte en del av mitt nya liv.
Kan inte bli. Aldrig.
För mycket kalorier i allting.

På vägen hem var alla ute och grillade verkade det som, och jag började nästan gråta.
Och blev så extremt orolig att mamma hade lagat mat, när jag såg att bilen var hemma.
Men som tur var så är hon ju borta för tillfället.
Och pappa tjatar inte lika mycket om mat.

Nu ska jag gå och läsa en stund, slappna av, innan jag börjar med läxor.



BANANER!


Bananer är riktigt rika på viktiga näringsämnen och innehåller en hel del kalorier jämfört med annan frukt.
En medelstor banan innehåller ungefär 95 kalorier - vilket kan få den kaloriräknande bantaren att tro att det är bäst att skippa bananer under en diet.
Men det är helt fel.
Banan innehåller mycket potassium, vitaminer – speciellt vitamin B6, folsyra och fibrer.
Inte nog med att banan är bra mot högt kolestorolvärde, dessutom hjälper banan mot kramper och hunger.

Folsyra är något som de som vill bli gravida ska ladda upp med.
Det har visat sig i forskning att folsyra är oumbärligt för att du ska bli gravid och kunna genomgå en normal graviditet.
Men var försiktig, ett alltför stort intag av folsyra kan öka chansen att få tvillingar!
Vissa av er kanske har hört talas om en diet som bara består av bananer – mestadels bananer alltså.
Glöm det.
Även om du går ner i vikt så kan en diet som är så totalt ensidig inte ge dig en varaktig och långsiktig vikt minskning.
Och det är väl det som är målet – att behålla din nya vikt längre än det tar att äta upp bananerna!
Bananer är bäst (läs nyttigast) när de är riktigt mogna – nästan övermogna – då skalet blir spräckligt brunt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0