Planering Mån-Fre / B



Måndag: Städdag
Tisdag: Spa-dag.
Onsdag: Läx-dag
Torsdag: Work-out Dag
Fredag: Filmkväll




MÅNDAG

Jag är lite av en perfektionist.
Vilket jag inte har några som helst problem med.
Och nu när mamma och pappa jobbar och min äldre bror är bortrest, så ska jag ta mig friheten att städa hela huset.
HELA huset.

Jag riktigt längtar efter att få byta lakan i alla sängar, att städa ur kylskået och att dammsuga.
Och det bränner cirka 100-160 kalorier i timman har jag läst någonstans.

Ska även baka en hallon/ blåbärspaj så att det luktar gott i hela huset. Ska jag smaka själv? Självklart inte!


TISDAG:

Jag brukar aldrig ta hand om mig själv.
Har inte klippt håret på månader, gör aldrig ansiktsmasker och fixar aldrig naglarna...inte för att jag har några naglar från början.
Men nu på tisdag ska det bli en riktigt avslappnande dag då jag tar tid för mig själv.
Slappnar av.
Kanske blir jag av med några av de stress-knutarna jag har?

ONSDAG:

Dagen då matte-tentan ska klaras av är närmare än vad jag vill erkänna.
Och jag MÅSTE klara den!
Och som om det inte vore nog med det, så måste jag plugga franska.
Det var ett under att jag ens lyckades få ett G förra terminen.
Och är man väl förberedd så lyckas man troligen bättre.
Kanske lyckas jag läsa ut 'MVG i allt' denna dagen också?

TORSDAG:

Promenad, BodyBalance, armhävningar, sit-ups och gym.
Detta blir en hel dag full av work-outs och träning.
Äntligen dags att bränna lite! Svettas som en gris ska man!


FREDAG:

Jag TROR detta är dagen då jag ska ha filmkväll.
Om inte så uppdaterar jag detta lilla 'schemat'.
Det är bara en kompis som kommer över, så ska vi åka till filmtajm och utnyttja ett rabattkort jag har där.
Godis & dricka, så det blir inte mycket till kalori-intag tidigare på dagen.
Åh, så underbar denna flickan är.
Vi umgås inte så mycket, då vi går i olika klasser och endast haft  EN klass tillsammans, och det var i första året.
Men vi fann kontakt, och nu är vi faktiskt ganska bra kompisar, om jag får säga så själv.
Men i alla fall.
Filmkväll var det ja.
Dags att göra det mysigt hemma!

Kommentarer
Postat av: -Moi {Raspberrysmile}

Svar: åh, ♥♥♥♥ massa kärlek till dig alltså! tack verkligen :). det var så många som ville ha kvar mig i bloggvärlden så jag får väl stanna då ;)

2009-08-14 @ 22:09:11
URL: http://raspberrysmile.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0