10 Februari 2009 / B

Ush och fy.
Här sitter jag, utmattad och äckligt mätt.
Bror fyllde år idag, och det  firade vi med pasta carbonara och tårta.
Hade som tur var inte ätit så HIMLA mycket idag, men det känns ändå.
Gick in på toaletten och tvingade ner fingrarna i halsen, men inte mycket kom upp.
Det finns två positiva saker jag har att säga just nu om hela den här 'fingrarna-i-halsen' saken.
1. Jag är så JÄVLA glad över att jag numera är tyst när jag gör det.

2. Fingrarna irriterar halsen, vilket gör att halsen gör ont, vilket gör att jag är 'förskyld' längre, vilket gör att jag kan komma undan med att inte äta så jävla mycket.


En sak jag blir förbannad på dock är hur fan man ska undervika syreskador på tänderna?!
Imorgon skall jag till tandläkaren, och varenda JÄVLA gång klagar tanten på syreskador på gaddarna. Hon sa att det var vanligt hos dem som drack mycket läsk eller hos bulimiker.
Nog fan dricker jag inte läsk längre, men varför i helvete skulle det göra mig till bulimiker?
Bah. Förlåt. Jag är så grymt arg och upprörd just nu.
Skiträdd också för den delen.
Vill inte gå upp i vikt.
Och M's inlägg som var så inspirerade.  Jag hade totalt glömt skolavslutningen.

En vattenflaska väntar på mig i kylen imorgon, och sedan bär det iväg till tygriket. Kanske gör man sig en tallrik tomat soppa innan man åker, så kan man somna sen innan mor har lagat klart middagen.

Visste du att en burk läsk ger lika mycket kalorier som två äpplen?
Och att du äter 125 kalorier mer om du dricker läsk till en måltid.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0