8 Februari 2009 / B

Jag skriver alltid 2008 i titeln istället för 2009. Har inte riktigt satt sig att det är ett nytt år ännu, tror jag.

Sitter här, med ond hals, ont huvud och ond mage. Kan knappt prata utan att börja hosta som fan, och är inte hungrig alls. Det enda som egentligen slinker ner är varma drycker och glass. Vilket är surt, för det är FÖR mycket kalorier. Men sen så går man inte upp lika mycket som om man skulle ha valt vanlig mat. Tack gode gud för det.

Det extremt sura är ju då att jag inte kan träna. är för övrigt svag och trött hela tiden, och kan knappt gå. Och det som är ÄNNU surare är att det är sportlov. VARFÖR blir jag sjuk på sportlovet, och aldrig annars?
Ligger bara och sover hela tiden, eller slöar framför datorn.

Förhoppningsvis blir det en sån period jag förlorar vikt dock, för att jag inte kan äta solid foods. Ska överdriva rejält och säga att allting sånt gör ont imorgon :D

”Äppelcidervinäger ökar förbränningen”
Falskt!
Det finns ingen vetenskaplig bevisning för att äppelcidervinäger påverkar förbränningen på något positivt sätt.

”Ätardagar ökar förbränningen”
Falskt!
Det stämmer inte. Äter du mer än du gör av med går du upp i vikt.

”Jag förbränner mer om jag badar bastu”
Falskt!
Nej, du förbränner ingenting extra på att bada bastu. Att du svettas på grund av yttre hetta ger ingen kaloriförbrukning utöver den du har annars när du sitter still.

”Vissa livsmedel, som till exempel senap och chili höjer förbränningen? ”

Sant!
Det finns en del studier som stödjer det. Frågan är hur mycket som behövs för att det ska vara märkbart. Det vet man för lite om. Ät senap och chili för att det är gott, inte för att öka din förbränning.

”Förbränningen ökar när man fryser”

Sant!
Men det är marginellt och inget som gör någon egentlig skillnad. Det är ingen idé att gå runt att frysa i tron om att det ska ge positiva effekter på vikten.

Kommentarer
Postat av: Sofie

Bra att veta fakta :) du har en bra blogg btw. Kram!!

2009-02-09 @ 01:13:21
URL: http://needtobethin.blogg.se/
Postat av: Sofie

Hehe okej, det märks absolut att ni gör:)



på lepigen.se Dom har någon kampanj just nu såg jag då man får en stegräknare också för 39 kr med frakt. Men då avser det alltså att du köper en till burk som kostar 500. Så cirka 600 för två burkar och en stegräknare, en burk räcker i cirka 1 månad beroende på om du tar tabletten 2 eller 3 gånger per dag.



Ska börja skriva i min blogg nu hur det går med lepigen, idag var min första dag :D Kram!

2009-02-09 @ 17:36:19
URL: http://needtobethin.blogg.se/
Postat av: A

Oj jag såg att du hade skrivit en komentar nu. ursäkta att jag är så seg hehe. ja hon är redigt fin och smal nicole :)

2009-02-10 @ 10:47:07
URL: http://nycthinspo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0