Den evige pessimisten /M

Åhh, jag kom på att jag har en 3 timmars teorilektion imorgon (suck!).
Slutar skolan klockan fem, som vanligt på tisdagar och onsdagar, och sedan har jag teorilektion till halv tio..
Är det ens lagligt att åka till skolan klockan åtta och komma hem halv elva??
Och såhär kommer det se ut de närmsta två veckorna, men men, vad gör man inte för sitt körkort :)
Det värsta är väll att jag inte kommer att kunna träna på tisdagar, men å andra sidan. Jag måste ju ändå gå i stan konstant i typ två timmar, eftersom jag inte åker hem förns efter teorin. Alltid något sa fan :)

Men trots all denna stress och press fick jag i alla fall reda på någonting skitbra, och det är att vi är lediga på torsdag. Puuh säger jag bara! Då kommer jag definitivt kunna träna också :D

Ibland undrar jag om jag är världens pessimist. Jag kanske är den där allra värsta sorten, den där som inte ens vet om att de är negativa hela tiden. Som bara klagar och klagar, och alla andra tvingas lyssna. Jag hoppas inte det. Jag hoppas att det bara är något som jag har fått för mig, eftersom jag klagar på mig själv inför mig själv så ofta. Och inför er. Förlåt, men detta är faktiskt det ända stället (förutom till B) där jag kan vara helt öppen om vad jag tänker om mig själv, och det är väll inte alltid så bra tankar precis.
Kanske man borde börja med att varje kväll när man ligger och ska sova, tänka på minst tre grejer som är bra med en själv. Och tre grejer under dagen som man har gjort bra. Då tappar man nog inte självkänslan så lätt, för dålig självkänsla är något jag har. Och dåligt självförtroende. Så det är lika bra att jag börjar nu ikväll! :D

Men innan jag babblar bort mig här, är det nog bäst att jag får bukt med engelska-arbetet och naturkunskapsförhöret som jag har imorgon. God natt!


Inte världens största portion direkt :)

Kommentarer
Postat av: Magdalena

låter som ett jätte bra sätt att hålla upp självkänslan! om man tänker på allt dåligt man gör... hur ska man då hålla uppe motivationen med att gå ner i vikt när man bara tänker på misslyckande? jag ska i alla fall pröva o se om det funkar=)

2009-02-18 @ 21:24:22
URL: http://iratherdieyoungandthin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0