26 Januari 2009 / B

"Some people dream of success...
while others wake up and work hard for it. "



Lite duktig känner jag mig allt idag. Inte mycket, men lite. Maten gick inte särskilt bra, men M släpade iväg mig på ett gympass på 1 ½ timma, så lite nöjd kan man väl i alla fall få känna sig?
Imorgon åker föräldrarna bort på semester i en vecka, och då kommer mormor hit och bor med mig och min bror. Vi har redan kommit överens om att det ska bli fisk till middag nästan varje kväll. Resten kan hon inte kontrollera.
Men jag kommer i alla fall få tillräckligt med omega-3.

Vad är Omega-3 bra för?

  • sänkning av blodfetter och blodtryck och minskad risk för hjärt- och kärlsjukdomar
  • bibehåller blodkärlens elasticitet (bra för blodcirkulationen)
  • hjärnans kapacitet förbättras
  • ökar mängden serotonin (en må bra-substans) i hjärnan och lindrar depressioner
  • bekämpar inflammationer i hjärnans celler och blodkärl
  •  cellmembranen blir mer mjuka och elastiska

Vilka fler dagar var det du ville träna igen nu M? På torsdag var det vah? För då kan jag absolut.

Är grymt förälskad i Havregrynsgröt och känner att det är en måltid som jag MÅSTE ha varje morgon.
Gott som fasiken är det, även fast jag kunde vart lite gladare om det var lite mindre kalorier närvarande.
90-150 kcal ( har inte funnit nått specefikt nummer.) men jag skulle hoppas på att ENDAST havregrynsgröten låg på ca.100 som mest. Sen har man ju en matsked äppelmos i för att göra hela saken lite sötare ( 9kcal /msk.)

Nä, nu får jag ta och börja med Biologi arbetet. Här ska det jobbas.

Kommentarer
Postat av: M

lägg in en bild på D. !

2009-01-26 @ 23:28:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0