00.15 / B

Klockan är 00.15
Fredagsmorgon.
27 November.

Det är 33 dagar kvar till Nyår.


Läxhögen växer sig bara högre och högre.
Jag letar desperat efter ett jobb.
Och vikten vägrar sjunka.

Imorgon tror jag att jag ska sätta på mig gympakläderna och gå ut och jogga en bit.
Kanske bara 15-20 min.
Men jag VET att jag kan klara av det nu.
12 minuter klarade jag av att jogga, non-stop, i Onsdags, och då vet jag att jag kunde fortsatt lite till.

Jag som trodde att jag skulle kämpa efter andan efter tre minuter.


Rummet är städat.
Badrummet är städat.
Sängen bäddad.
Hunden rastad.
Allt är undanlagt.
Ordning och reda lugnar ner mig så extremt.
Jag är inte längre på gränsen till en ångest-attack.
Utan halva tiden letar jag thinspo, andra halvan sitter jag och stirrar i väggen.



Ingen mat idag.
Endast skola och sedan träning.
Och...
Just det ja...

Jag har ett prov idag.
Skit också.
Och så har jag inte ens öppnat boken.
Får dra mig nu.
Lägga mig i sängen med en varm vetekudde och skolböckerna i en hög bredvid mig.


Godnatt.

Kommentarer
Postat av: M

Älskar bilden! Hon är så fin!

2009-11-27 @ 17:15:20
URL: http://whoiwanttobe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0