18 November 2009 / B

Huden runt läpparna är alldeles torr.
Äckligt torr.
Jag vet inte om det är för att jag druckit så jävla mycket juice eller om det är på grund av vinterkylan.
Jag vet inte.
Men irriterande är det fan ändå.



Känner mig härligt tom just nu.
Ren.
Fri.
I kontroll.

I morse packade jag en hel lunchbox med riskakor, buljongsoppa och en banan.
Att ha med mig på provet.
Men så väl ute tappade jag termosen med buljong.
Och jag, med min nuvarande PMS period, fick damp.
Jag lämnade bananen utanför.
Slängde riskakorna i buskarna.
Och sedan gick jag in och tvättade av allting.

Gick ut. Tog upp bananen och krossade den mot en mur.
Jävla kaloribomb.

Åkte till skolan och käkade halstabletter och drack juice på provet.
De flesta andra satt och åt kakor och baguetter.
Jag kände mig stark.



Åkte hem.
Drack juice och åt två riskakor.
Och det var där allting gick fel.

Tog det sista som fanns kvar av lite pasta som någon lämnat i kylskåpet.
50 gram må jag tro.

Kände mig äckligt tjock.

Så vad gör man, när man inte vill ha kvar kalorierna i sig?
Man stoppar fingrarna i halsen och rensar systemet.

Gick tillbaka in i köket.
Varm choklad.
Lax.
Nudlar.
Tänkte väl att om jag skulle ha något skulle det väl vara NÅGORLUNDA nyttigt.
Och Omega-3 är ju inte så hemskt.

Nähä.
Äckligt mätt igen.


Och ännu en gång spydde jag upp allt.
Rensade systemet.
Blev fri från kalorierna.

Jag känner mig stolt och äckligt skamsen på samma gång.
Stolt för att jag blev av med kalorierna.
Skamsen för att jag lovade mig själv att ALDRIG spy igen.
Jag vill aldrig hamna i den cirkeln igen där jag äter och spyr minst fyra gånger om dagen.

Jag fattar inte varför jag äter alls.
Mat är så jävla äckligt ändå när man tänker på det.

Önskar att jag kunde gå promenad med M, men det störtregnar ju ute.
Ush.
Mina lår är feta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0