Sömnproblem / B



Vad fan ??!!

För tre timmar och fyrtio minuter gick jag och la mig.
Och jag har sovit bara fint fram tills nu.
Plötsligt vaknar jag.
Först vet jag inte vad det är som har väckt mig.
Sedan börjar kroppen långsamt berätta för mig varför i helvete den har väckt mig.

Mellan magen och bröstet vilar en brännande känsla av hunger.
Ni ve den där känslan man har precis innan magen börjar kurra högt?
Ett för-sug, om man så ska kalla det så.

Halva armarna - från armbågarna och nedåt- känns smått bortdomnade.
Som om blodet inte kan cirkulera särskilt bra.

Jag är skitförbannad.
Skitförbannad och smått, smått rädd.

Innan jag åkte in på sjukhuset var allting okej.
Kunde kanske ha en sömnlös natt då och då, man då var det för att blodet pumpade och jag hade för mycket energie.

Nu vaknar jag upp från min sömn (jag brrkar vanligtvis sova som en stock. ) med halvt bortdomnade lemmar.
Kanske är det min paranoia...men nånting måste ju vara fel, eller hur?

Imorgon bär det av till skolsköterskan.
Måste ändå kolla upp om jag har en öroninfektion eller inte.

Hoppas i alla fall du M, och alla ni små läsare, får en god natts sömn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0