3 September 2009 / B

Jag måste faktiskt säga att jag känner mig som ett enda stort blåmärke.
Men det är ingen anledning för mig att strunta i att gå till gymmet.
Inte heller är det en anledning att inte gå, även fast jag inte har någon cykel.


Men till mer positiva ämnen!
Vet ni hur man kan få ett sådant EXTREMT sötsug ibland?
Det ligger en Hemköp inte långt från min och M's skola.
Så det är så OTROLIGT lätt att bara vandra dit och köpa sig lite godis, bullar eller kakor.
Kanske en yoghurt eller en baguette?

Flera gånger sedan skolan startade har jag fått ett sådant sötsug, och inte långt efter har jag funnit mig själv framför godishyllan.
Och NU ska ni få höra det positiva!

Jag, som har världens 'sötsug' och är total beroende av choklad, står och velar framför denna godis hylla i över femton minuter varje gång.

Kanske en daim? Nääh, för mycket kalorier.
Bounty? Samma sak där.
Mars? Ush nej.
Kanske lite smågodis? Nej, ush, nu mår jag illa!
Kakor? Nääh, för torrt.
En baguette? ALLDELES för många kalorier.
Yoghurt? Ush, då blir jag bara törstig.
En bulle? Ew, skabbigt!

Och varenda jävla gång har jag nu lyckats lämna affären med en burk cola light eller en frukt.
Jag känner mig STOLT över detta faktum.

Men jag har börjat göra ännu bättre ifrån mig dessa sista dagarna: Jag lämnar bank-kortet hemma!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0