14 Februari 2010 / B

Ush.
Mamma står nere i köket och bakar semlor och lagar mat.
Jag riktigt ryser vid tanken på alla kalorier och allt fett.


Jag känner mig så äckligt mycket fetare just nu, då gymandet har glömts bort.
Vem orkar släpa sig genom meterhög snö och riskera att halka på is-fläckar, bara för att gymma?
Jag vet att jag borde, men bara att stiga ut i kylan just nu är som själva dödsdomen just nu.

Ni vet när man ska duscha, och fastän vattnet är praktiskt taget ljummet, så skriker man nästan då fötterna känns skållade?
Så är det just nu, och fastän elementet här bredvid mig är på högsta möjliga, så sitter jag här och darrar.
Mina muskler har smält iväg och blivit fett, men jag går i alla fall inte upp.

Många små måltider om dagen förhindrar hets, och jag blir så sjukt överraskad varje morgon när jag stiger upp på vågen.
Nähä, inte ens ett hekto har man gått upp?
Och nu i morse hade jag till och med gått ner ett halvt Kg?
Någon måste spela ett jävla spratt med mig.


Imorgon börjar i alla fall mamma & pappa jobba igen, och jag är hemma och kan göra praktiskt taget vad jag vill.
Eller ja.
Kanske inte PRECIS vad jag vill.
Är så sjukt efter i mitt skolarbete att det inte är sant.
Fattar inte lärarna att jag inte har tid för sådant här nonsens?
Jag kunde ju vart ute och bränt kalorier, istället för att sitta och slita med uppsatser och plugga inför prov som jag vet att jag ändå inte kommer att klara.

Ush, mamma ropar.
Hon behöver troligen hjälp att laga middag eller baka.

På påsklovet diskuteras det om vi ska åka till kusinerna på besök eller inte.
Och jag, fastän jag dricker B-active brustabletter varje morgon och äter som en jävla kossa, drar fortfarande ut stora klumpar med hår.


Livet rusar förbi, och jag fattar knappt vad som pågår.
Men jag vet i alla fall vilken dag det är.
Glad Alla Hjärtans Dag, allesammans!

Kommentarer
Postat av: zeth

Har läst eran blogg från början till slut nu, helvete vad förvånad jag blev när jag såg att min gamla blogg fanns bland länkarna :o

2010-02-15 @ 16:31:30
URL: http://zethcpl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0