1 februari 2010 /M

Misslyckad. Det finns bara ett ord som beskriver mig bra just nu, och det är det; misslyckad. Jag har ätit som en gris i veckor. Jag har troligtvis gått upp varenda kilo jag någonsin lyckats gått ner, plus tio till. Jag vill verkligen inte ha det såhär, men samtidigt kan jag inte sluta. Fort jag inte har något att göra så går jag ut till köket och kollar i skåpen, sen sitter jag hela kvällen med världens ångest och gör ingenting. Jag vet ju att jag kan om jag vill, och självklart vill jag. Varför gör jag såhär mot mig själv?

Om jag skulle återberätta den här första månaden av 2010 för någon skulle jag bli knäpptyst. Jag har ingen aning om vad jag har haft för mig. Har jag verkligen bara suttit här, instängd på mitt rum? Antagligen så har jag det. Jag har gått till skolan, men jag har inte pluggat. Åkt hem, ätit ihjäl mig, suttit på rummet och.. Ja, det var nog det. 

Jag saknar verkligen alla promenader jag brukade ta. Jag längtar så otroligt mycket till våren, eller åtminstone efter ett mer inbjudande väder att vara ute i. Jag vill börja springa och få bra kondition. Jag vill vara en sådan där som kan springa miltal i sträck, inte en sådan som tröttnar efter tio meter. Det är så tydligt på mig nu att jag gått upp i vikt. ALLA byxor sitter snortajt, vissa får jag knappt på mig. Det lilla mellanrummet mellan låren jag hade har så gott som suddats ut av lårens fett..

Jag tänker ofta på hur det hade varit om jag hade skött mig från början, och inte gett upp. Nu är det den 1a februari; det hade räckt med att jag skött mig sedan nyår så hade jag varit smalare. Man kan gå ner mycket på en månad, om man kämpar varje dag - dag för dag. En månad är inte någon lång tid, och det är så värt att kämpa de 30 dagarna för en kropp man strävat efter i flera år. Även om man inte når sin målvikt så har man åtminstone fått en rejäl skjuts på vägen, man vet vad som krävs, och viktigast av allt; man vet att man kan. Allt handlar om att ta tag i det, hitta den där 'jävlar anamma' som ALLA har inom sig, och sätta igång. Dag för dag, timme för timme. Jag tror på det, och jag kommer alltid att tro på det. Det är bara jag själv som kan sätta gränsen för hur långt jag kan gå. Och det är bara jag själv som kan leva mitt liv.


Kommentarer
Postat av: elli

Du har så rätt i varje ord du säger. Never give up on something you can't go a day without thinking about - om du verkligen vill bli smal så gäller det att VARJE dag fokusera mot sitt mål och inte falla i de svaga ögonblicken. överlever du dem så klarar du det, då är du stark nog. Och det vet jag att du är!



Om du behöver prata på msn/sms/ngt så finns jag, bara att du hör av dig så kan vi peppa varandra när vi är som svagast! Ta hand om dig <3

2010-02-01 @ 14:11:55
URL: http://tomorrowcanwait.blogg.se/
Postat av: evelina

Nu tar du dig i kragen och ställer dig upp, skärp till dig! du vet så jävla väl att du kommer lyckas, du kan det här. Snart har du ett ännu större mellanrum än det var tidigare och det tar inte så lång tid som du säger om man inte fuskar. Man behöver näring men inte fet mat det är äckligt tänk på det hela tiden. Vad äter dom feta i amerika? inte är det sallad det vet du med;)dom äter fet mat-fet mat blir man fet utav det säger sig själv. Nu gör vi alla det här ihop! vi kommer lyckas!



<3jag tror på dig vet att du kommer klara det här;)

det första är skrivet med ironi så du inte tror jag är någon kaxig elak person;);)

stay strong, gör mig stolt!<3<3

2010-02-01 @ 23:21:39
URL: http://evelinacraazy.blogg.se/
Postat av: s

varje dag är en ny dag, en ny dag är en ny chans! you can do it :D

2010-02-03 @ 11:10:04
URL: http://nastylittlesecrets.blogg.se/
Postat av: skinny love

ge inte upp! det är bara att kämpa på!:)

2010-02-07 @ 18:34:50
URL: http://skinnylove.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0